مصاحبه آرشیو خبر ها
كاستای ضعیف، مانژوی حیرت‌ انگیز و یك پیش بینی عجیب از نتیجه دیدار یووه مقابل المپیاكوس

كاستای ضعیف، مانژوی حیرت‌ انگیز و یك پیش بینی عجیب از نتیجه دیدار یووه مقابل المپیاكوس

 

دو پیش‌بینی عجیب برای دیدار یوونتوس در مقابل المپیاكوس دارد. هرچند اولي ناخوشايند است اما دومي در صورت تحقق كاملاً هيجان‌انگيزخواهد بود؛ توقف در خانه و یا گلباران و بدرقه‌شان به آتن. از سوی دیگر نیز انتقادات اساسی به داگلاس كاستا دارد و مانژوكیچ را ستایش می‌كند. به نظر می‌رسد دیدگاه‌های بازیكن سابق یووه در دهه 80 میلادی نكات جالب خاص خودش را داشته باشد.

 

آلدو سره‌نا یكی از همان پیشسكوتان فوتبال ایتالیاست كه تجربه حضور در تركیب سه غول اصلی فوتبال در این كشور (یووه، میلان و اینتر) را داشته است. او در عین حال این روزها یكی از كارشناسانی است كه نظراتی جالب توجه در مورد تیم‌های حاضر در رقابت‌های سری آ ایتالیا دارد. او در گفتگو با میركو دی‌ناتاله جدیدترین دیدگاه‌هایش در خصوص دیبالا، مانژوكیچ، هیگواین، پیانیچ، ماتوئیدی و كاستا را به همراه پیش‌بینی‌اش در خصوص دیدار یوونتوس و المپیاكوس بیان كرده است كه بخش‌هایی از آن را با هم می‌خوانیم:

 

با احتساب دو دیدار یووه در كوپا ایتالیا و لیگ قهرمانان به همراه 6 نبرد این تیم در رقابت‌های سری آ، آیا می‌توان مدعی بود یووه در 8 دیدار اخیرش پیشرفتی داشته است؟

 

كافیست نمایش بیانكونری مقابل تورینو را مروری كنید. پیشرفت شرایط فیزیكی بازیكنان به وضوح قابل رویت است. همكاری تیمی در تمامی نقاط زمین ملموس و روند حركتی یووه در عین انعطاف‌پذیری، كم‌نقص جلوه می‌كند. اگر نخواهیم اینها را پیشرفت بدانیم شاید بهتر باشد تعریف‌ جدیدی از پیشرفت ارائه دهیم.

 

به ثمر رسیدن 12 گل در 8 بازی اخیر توسط پائولو دیبالا بیشتر شبیه یك شعبده‌بازی است. آیا باید باور كنیم معجزه شماره 10 دیبالا را جادو كرده است؟

 

باید پذیرفت گاهی‌اوقات شماره لباس بازیكنان بر نقش آنها و مسئولیتی كه در زمین بر دوش‌‌شان است تأثیر می‌گذارد. این چیزی نیست كه تنها مختص به دیبالا باشد، در همه جای دنیا نیز اینچنین است. بازی‌های اخیر به خوبی نشان داد كه او انتخابی شایسته برای این شماره بوده است.

 

 

یكی از بازیكنان مؤثر یووه كه الگری به خوبی او را احیاء كرده است بی‌گمان ماریو مانژوكیچ است؛ نقش او را در تركیب بیانكونری چگونه ارزیابی می‌كنید؟ آیا آمادگی او و ناآمادگی هیگواین می‌تواند باعث وسوسه امتحان كردن جایگزینی او با هیگی در تركیب شود؟

 

مانژو فراتر از انتظار و بازیكنی فوق‌العاده و حیرت‌انگیز است. او در پستی كه سرمربی یووه برایش درنظرگرفته نیز می‌درخشد. نباید او را با هیگواین مقایسه كرد؛ چراكه سبك بازی آنها در عین برخی شباهت‌ها تفاوت‌های اساسی با هم دارد. خصایص و تجربه مانژوكیچ در خط حمله در زمان حضور هیگواین در تركیب می‌تواند به فضاسازی و خلق موقعیت مناسب برای او كمك فراوانی كند. من حضور همزمان این دو بازیكن را بیشتر از نقش‌آفرینی هر یك از آنها بدون دیگری دوست دارم؛ درست مثل آنچه الگری همواره مدنظرش بوده است.

 

برخی از كارشناسان معتقدند در صورتی كه پیانیچ و ماتوئیدی در اوج باشند، یكی از قدرتمندترین زوج‌های میانی در اروپا را در یوونتوس شاهد خواهیم بود. این صرفاً یك ادعا است؟

 

شاید بهتر باشد بگوییم می‌توانند باشند! این یعنی هنوز تا رسیدن به آن صفتی كه بیان كردید فاصله است. پیانیچِ پا به توپ شبیه یك ماهی غوطه‌ور در آب است. به خوبی در میانه میدان می‌جنگد و راحت و روان فوتبال بازی می‌كند. در عین حال ماتوئیدی نیز همان بازیكنی است كه می‌تواند بهترین مكمل برای میرالم باشد. اما برای «ترین» شدن هنوز به زمان نیاز دارند.

 

داگلاس كاستا را تاكنون چگونه ارزیابی كرده‌اید؟

 

راستش به نظر من او هنوز نتوانسته در یووه آنطور كه انتظار می‌رود نمایش خوبی داشته باشد. حتی گاهی كاملاً از روند حركتی تیم نیز به دور است. پیشنهاد من به او ارتقای بازی بدون توپ و نفوذهای قدرتمند و سرعتی در كناره‌های زمین است. او می‌تواند در یووه بیشتر از اینها رشد كند.

 

24 ساعت مانده به دومین دیدار یووه در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا مقابل المپیاكوس. پیش‌بینی‌تان از این بازی چیست؟

 

شكست المپیاكوس در دیدار دربی آتن به نظر می‌رسد بحرانی ضربه‌زننده برای این تیم در آستانه نبرد حساس تورین باشد. من فكر می‌كنم امكان بروز دو نتیجه در دیدار این تیم مقابل یووه وجود دارد؛ یا آنها با نمایشی غافلگیركننده یووه را در خانه متوقف می‌كنند و احیاء می‌شوند و یا این بیانكونری خواهد بود كه آنها را با تعداد گل‌های فراوان گلباران و راهی یونان خواهد كرد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: